Zet een kijkdoos om het kader

Hier plaats en vind je handige userfuncties voor Arkey

Zet een kijkdoos om het kader

Berichtdoor abocad op 30 jun 2008 19:38

Met deze functie kun je de standaard afdrukformaat snel instellen naar een gekozen kadercomponent (type 1 of 2).

Korte uitleg:
Om afdrukbare tekening in te stellen op een standaard afdrukformaat , bijvoorbeeld op A1 liggend of juist rechtop, moet je in Arkey een Arkey-kijkdoos zetten op je gewenste formaat. De normale gang van zaken is dan dat je een tekening maakt met daarin een plotkader (een kader component) en daarin zijn dan de gewenste referentieviews geplaatst. Daarna plaats je een kijkdoos om het kadercomponent en daarna kun je de schaal op -1 zetten. Als je daarna op afdrukken klikt zal er standaard het gewenste formaat (eventueel staand) worden afgedrukt.

Voor het zetten van de kijkdoos heb ik een kleine functie gemaakt die dit wat gemakkelijker en sneller doet. Je roept de functie aan en daarna klik je het kadercomponent aan. Vereiste is wel dat het kader van een component type 1 of 2 is. Daarna de schaal op -1 zetten en afdrukken maar.

Ik heb de broncode erbij gedaan zodat misschien iemand van jullie dit nog iets kan verbeteren en op ArkNet2 kan zetten. (wat mij o.a. nog niet lukte was om de functie ook de schaal op -1 te laten zetten)

GetKader.jpg
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
abocad

Re: Zet een kijkdoos om het kader

Berichtdoor Rene op 03 okt 2008 15:27

dat zou mooi zijn,
op dit moment werken we nog zo dat alle a3 kaders in 1 blad staan en dat er op een standaard plek in het netwerk voorgebakken viewfiles staan (die refereren naar de echte getekende details), maar als we dan daarvan middels de vmv-batchfile pdf files maken , dan worden deze pdf files allemaal op de lokatie in het netwerk geplaatst, waar ook de viewfiles staan,
als je dan verzuimt om direct daarna de pdf-files te verslepen naar je projectmap, kan het voorkomen, dat een ander ook een reeks details als pdf aanmaakt en daarmee overschrijft hij dan jouw pdf-files, het zou al fijn zijn als in de batch-file van vmv een mogelijkheid ingebakken zou zitten om het pad aan te geven (in vmv-plotten) waar de pdf-files terechtkomen (liefst in projectmap)

Kees

Oeps ik had per ongeluk het bovenstaand bericht verwijderd.
Nu staat het er weer.
Rene (Moderator)
Rene
Site Admin

Berichtdoor Cheese op 03 okt 2008 17:22

er gebeuren hier toch rare dingen,
ik was blij verrast dat een programmeur van vmv hier op het forum een reactie gaf op wat abocad aanreikte,
want dat bewijst dat ze betrokken zijn bij dingen die bij de gebruikers leven,
en daarop had ik dus ook weer gereageerd, vervolgens wordt het bericht waarop ik heb gereageerd er door moderatie op verzoek uitgehaald,
is big brother nu echt al werkelijkhgeid geworden??? (en ook niet de eerste keer alhier)

Kees
Cheese

Berichtdoor Rene op 03 okt 2008 20:18

Dag Kees;

Ik heb over het voorval nog eens nagedacht.
Als een gebruiker mij vraagt of ik een bericht van hemzelf kan verwijderen, zag ik daar geen probleem in.
Tenslotte kan je bv Google ook vragen om alle verwijzingen naar jezelf te laten verwijderen.
Ik vind het een totaal ander verhaal als een gebruiker vraagt of ik een bericht van een ander kan verwijderen.
Dat kan niet, vind ik.

Wel vind ik dat Arknet2 het recht heeft om een bericht te kunnen wijzigen indien discriminerend, grof taalgebruik, beledigend o.i.d. Zie ook onze "spelregels".

Ik zal het voorval met mijn mede moderatoren bespreken en kijken of we een algemeen uitgangspunt kunnen bepalen, hoe voortaan om te gaan met dit soort verzoeken.

Rene
Rene
Site Admin

Berichtdoor architechno55 op 10 jun 2009 15:53

Beste Abocad,

Hier een mogelijke verbetering van de userfunctie:

Volgens mij werkt de API-opdracht voor het instellen van de (plot)schaal in geval van een gezette kijkdoos niet hetzelfde als bij het interne Arkey commando "Schaal". In Arkey wordt tevens het scherm zo ingesteld dat de kijkdoos geheel in beeld komt en wordt in de afdrukinstellingen het formaat ingesteld aan de hand van de grootte van de kijkdoos. In de userfunctie zou je dus mijns inziens vóór het instellen van schaal -1, eerst moeten centreren op het midden tussen de linkeronder- en rechterbovenhoek van de kijkdoos. Als van te voren bij de afdrukinstellingen het juiste formaat is gezet, zou de functie naar verwachting moeten werken.

Architechno55
architechno55

Berichtdoor Kees op 13 jan 2010 16:13

ondertussen 13-1-2010 is er (al weer een tijdje) van vMV een kaderplot userfunctie,
maar deze werkt nog niet goed in een netwerkomgeving,
de functie die bij versie 7 geleverd gaat worden, zou dit euvel moeten omzeilen

Kees
Kees

Berichtdoor abocad op 15 jan 2010 00:16

Hebben ze deze van hierboven geplukt en er een paar regels code bijgezet zeker!
abocad

Berichtdoor mverbeek op 15 jan 2010 10:47

:D , het principe is ervan afgeleid, maar ik denk niet dat het zo gegaan is ;)
De kaderplot functie van VMV is helemaal geweldig. In 1x alle kaders binnen 1 tekening (vooral handig met details) uitplotten in 0.2 seconden. Ze moeten het alleen nog uitbreiden dat de functie ook zelf tekeningen kan openen en je dus een batch op meerdere tekeningen kunt uitvoeren.

Waarom werkt het niet in een netwerkomgeving?
mverbeek

Berichtdoor lode op 31 mei 2010 00:16

Is dit een usersfunctie die ook door niet-vMV'ers kan gebruikt worden ? (ergens downloadbaar of eigen aan vMV ?)
CU, Lode.
lode

Berichtdoor Kees op 31 mei 2010 10:03

lode schreef:Is dit een usersfunctie die ook door niet-vMV'ers kan gebruikt worden ? (ergens downloadbaar of eigen aan vMV ?)
CU, Lode.

daarvoor zou je met vMV zelf kontakt op moeten nemen,
als vMV gebruiker heb ik zo ook en losse functie van BAT aangeschaft, dus misschien doet vMV dat ook wel,
overigens werkt de kaderplotfunctie wel op type 2 kader komponenten, maar helaas niet op type 1 schaalbare kaders,
de kaders moeten bovendien ook op eeen bepaalde manier in elkaar gezet worden, opdat deze door de functie herkend wordt

gr. Kees
Kees

Berichtdoor Kees op 31 mei 2010 10:06

mverbeek schreef::D ,
Waarom werkt het niet in een netwerkomgeving?

bij ons werkt het wel in een netwerkomgeving (arkey6), maar misschien begrijp ik je vraag verkeerd...

gr. Kees
Kees

Berichtdoor mverbeek op 31 mei 2010 11:17

Kees schreef:.... van vMV een kaderplot userfunctie,
maar deze werkt nog niet goed in een netwerkomgeving ....

Of ik begreep je verkeerd???? Lijkt er toch duidelijk te staan?
mverbeek

Berichtdoor Kees op 31 mei 2010 11:51

mverbeek schreef:
Kees schreef:.... van vMV een kaderplot userfunctie,
maar deze werkt nog niet goed in een netwerkomgeving ....

Of ik begreep je verkeerd???? Lijkt er toch duidelijk te staan?

met netwerkverbinding bedoel ik, dat we op 1 lokatie, met meer mensen aan hetzelfde projekt werken,
daarbij hebben we bijv. wel eens gemerkt dat dat weliswaar goed gaat, maar dat de kozijnfunctie en staalfunctie bijvoorbeeld maar door 1 user tegelijk gebruikt kan worden

van vmv had ik begrepen dat de windowsomgeving bij vmv-kaderplotfunctie bij versie 6 problemen gaf, omdat xp weer anders reageerde als vista etc.
en aangezien nu 7 de klok slaat wordt er niet meer in software voor 6 geinvesteerd

gr. Kees
Kees

Berichtdoor abocad op 01 jun 2010 17:19

lode schreef:Is dit een usersfunctie die ook door niet-vMV'ers kan gebruikt worden ? (ergens downloadbaar of eigen aan vMV ?)
CU, Lode.

De functie heeft niets te maken met vMV'ers. De download staat hierboven. Zelfs de broncode zit erbij. Dit werkt voor iedereen. Of begrijp ik de vraag misschien verkeerd.
abocad

Berichtdoor Kees op 01 jun 2010 17:31

abocad schreef:
CU, Lode.

De functie heeft niets te maken met vMV'ers. De download staat hierboven. Zelfs de broncode zit erbij. Dit werkt voor iedereen. Of begrijp ik de vraag misschien verkeerd.

er zijn 2 functies, een van abocad waarmee dit thema begon en een van vMV,
lode reageede op een item ivm vMV, die van jou is gewoon te downloaden
Kees

Keer terug naar Userfuncties