Met deze functie kun je de standaard afdrukformaat snel instellen naar een gekozen kadercomponent (type 1 of 2).
Korte uitleg:
Om afdrukbare tekening in te stellen op een standaard afdrukformaat , bijvoorbeeld op A1 liggend of juist rechtop, moet je in Arkey een Arkey-kijkdoos zetten op je gewenste formaat. De normale gang van zaken is dan dat je een tekening maakt met daarin een plotkader (een kader component) en daarin zijn dan de gewenste referentieviews geplaatst. Daarna plaats je een kijkdoos om het kadercomponent en daarna kun je de schaal op -1 zetten. Als je daarna op afdrukken klikt zal er standaard het gewenste formaat (eventueel staand) worden afgedrukt.
Voor het zetten van de kijkdoos heb ik een kleine functie gemaakt die dit wat gemakkelijker en sneller doet. Je roept de functie aan en daarna klik je het kadercomponent aan. Vereiste is wel dat het kader van een component type 1 of 2 is. Daarna de schaal op -1 zetten en afdrukken maar.
Ik heb de broncode erbij gedaan zodat misschien iemand van jullie dit nog iets kan verbeteren en op ArkNet2 kan zetten. (wat mij o.a. nog niet lukte was om de functie ook de schaal op -1 te laten zetten)