Import Arkey 5 naar Artlantis

Vragen hoe je moet renderen of shadings maakt met Arkey? Waar kan je handige texturen vinden? Je vind het hier.

Import Arkey 5 naar Artlantis

Berichtdoor Philly op 19 mei 2010 10:18

Hi Allen,

ik ben bezig een scene te renderen in Artlantis gemaakt in Arkey.

Nu heb ik hier op het forum al een import file gevonden, maar dit verhelpt mijn probleem nog niet.

Er zitten in de import file te veel verschillende produkten (kasten muren en ramen) in 1 laag.
Dus als ik een kleur aan 1 object wil toekennen, kleuren er teveel andere objecten mee.

Wat doe ik fout, en hoe kan ik dit oplossen?? Graag jullie hulp!

Alvast bedankt!
Philly

Re: Import Arkey 5 naar Artlantis

Berichtdoor Rene op 19 mei 2010 12:54

Ik heb zelf geen ervaring met Artlantis maar misschien heb je hier wat aan?

Op de website http://www.batsolutions.be/Download.html
is links in het menu onder "download" en dan scrollen naar de kop "Arkey 5.X" een ARKEY Export profiel voor Artlantis
te vinden . Misschien heb je daar wat aan?
Rene
Site Admin

Berichtdoor abocad op 21 mei 2010 12:42

Als je ook Arkey 7 geïnstalleerd hebt dan loont het zelfs de moeite om je Arkey 5 project even te kopiëren naar een tijdelijke map, dan die gekopieerde project bibliotheek te comprimeren met Arkey 7 en dan vanuit Arkey 7 een export naar Autocad 3D te doen.

De export van Arkey 7 werkt namelijk op een andere basis (ondanks dat er na conversie nog steeds indexen gebruikt worden). Een met Arkey 7 geëxporteerd autocad 3D bestand heeft in Art-lantis doorgaans een beter resultaat, met meer mogelijkheden.
abocad

Berichtdoor Philly op 21 mei 2010 12:54

Okee, ik heb alleen nog niet de beschikking tot Arkey 7. Ik wacht nog op de officiele release.

Maar ik ga het dan proberen!
Als ik alle onderdelen inverschillende lagen zet in ARkey5, dan kan ik toch ook een export/import doen op basis van lagen? En zou Artlantis toch wel de verschillende onderdelen moeten kunnen zien??

Alvast bedankt!
Philly

Berichtdoor abocad op 21 mei 2010 16:42

Arkey 7 is al sinds oktober vorig jaar officieel! Iedereen kan het downloaden van de verschillende sites. O.a. via deze link: Twee snoeken
Maar eventueel kan hetzelfde ook met Arkey 6 als ik mij goed herinner.

Wat je aangeeft met die lagen, zou op zich wel moeten kunnen, maar toch is dat een beetje onhandig en niet altijd de gewenste structuur van werken. In Arkey 6 en 7 werkt het op basis van de visualisatie-eigenschappen opgesloten in het element voor de renderweergave. Dat wat in Arkey een eigen weergave heeft is dan bij export (naar 3D DWG voor Art*lantis) ook een eigen materiaalweergave. Deze laatste methode is gewoon veel beter en duidelijker bij gebruik.
abocad

Keer terug naar Arkey - Renderingen, presentaties en shadings